9 maj

Skolriksdagen

Under 8-9 maj finns personal från Skogen i Skolans nationella kansli, samt vår regionsamordnare i Värmland Jens Meyer, på plats på Skolriksdagen.

Skolriksdagen är en mötesplats för den som leder och styr skolan: politiker, ledande tjänstepersoner och rektorer. I år är Skogen i Skolan är en av ett 30-tal utställare i mässdelen på Stockholm Waterfront Congress Centre. Här får vi chansen att prata med personer som kan påverka brett.

I vår monter visade vi upp Jens modell av en skolskog och hans modell av ett uteklassrum. Vi fick även chansen att tipsa om vår fantastiska skolskogsryggsäck. Redan under måndagens första två timmar hann vi med att träffa en hel massa skolledare från hela landet. Jens träffade dessutom några av sina gamla elever.

Skogen i Skolan jobbar för att alla barn och ungdomar ska ha en relation till skogen. Vi är väldigt glada att vi under de här dagarna får chansen att prata med människor som verkligen kan påverka det.